Keresőoptimalizálás

Miért van szükség a SEO keresőoptimalizálásra, és milyen hasznunk származhat belőle?

SEO – Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálás. Célja, hogy a weboldalunk a Google kereső organikus találati között minél előrébb helyezkedjen el, hogy könnyedén megtalálják. A találati listák elején elhelykedő weboldalak természetesen sokkal több látogatót, és ezen keresztül több ügyfelet képesek generálni az oldal üzemeltetőjének. Mivel ezek a pozíciók nagyon fontosak lehetnek egy cég működése, életképessége szempontjából, ezért érthető, hogy az értük zajló verseny is igen erős lehet.

Fentiek miatt a keresőoptimalizálás Budapest területén külön szakmává fejlőtte ki magát, amihez olyan tapasztalt szakemberek szükségesek, akik ismernek minden olyan SEO  keresőoptimalizálás eszközt és módszert, amelyekkel az adott kulcsszavakra a weboldalunk előkelő helyet tud elfoglalni a Google kereső organikus találati listájának elején.

Egy SEO  szakember ismeri azokat a módszereket, amelyeket jutalmaz a kereső óriás, de ugyanúgy ismeri azokat is, amelyet büntet! A nem megfelelő SEO  keresőoptimalizálás módszerek alkalmazása miatt weboldalunk komoly büntetést, vagy akár kitiltást is elszenvedhet! Ezért rendkívül fontos a SEO keresőoptimalizálás feladatokat szakemberre bízni. 

KERESŐMARKETING VAGY KERESŐOPTIMALIZÁLÁS?

Sokak fejében összekeverődik ez a két fogalom: vannak, akik azt gondolják, hogy ezek szinonimák, aztán vannak, akik tudják, hogy két különböző dologról van szó, de hogy mi a különbség közöttük, az már homályos. Ám ez a bizonyos különbség nagyon is lényeges. Hogy igazán tiszta legyen a kép, behozunk egy harmadik fogalmat is. Nézzük, melyek ezek!

Keresőoptimalizálás ajánlatkérés

1. SEO (Search Engine Optimization) = keresőrendszerekre való optimalizálás

Egy weblap létrehozása után minden weblap tulajdonosnak az a célja, hogy a weboldala minél jobb pozícióba kerüljön a keresőprogramokban, pl. a Google első oldali találati listájának tagja lenni elég felemelő érzés. Ahhoz, hogy a weboldalunk minél jobb pozícióba kerüljön a keresőprogramok természetes találatai között, sok mindent tehetünk. Ezen műveleteket hívjuk SEO-nak. Csak, hogy egy pár példát említsünk:

  •   a weboldal szövegeinek és képeinek optimalizálása a weboldal számára fontos kulcsszavakkal,
  •   a weboldal linkelési rendszerének optimalizálása,
  •   a weboldal gyorsítótárazása,
  •   meta tag-műveletek (title és a description) elvégzése.

SEO keresőoptimalizálásban az a jó, hogy esetében nem a pénz beszél, mint a reklámoknál, hanem a szorgalom, ugyanis segítségével rengeteg látogatóra tehetünk szert, hogyha helyesen alkalmazzuk – mindezt anélkül, hogy fizetnünk kellene. Tehát ne sajnáljuk az időt pl. annak kiderítésére, hogy a mi témakörünkben a felhasználók milyen kulcsszavakra keresnek, s ezen kulcsszavakkal szépen szőjük át weboldalunk teljes pókhálóját. Ezt programozó nélkül is bárki megteheti.

2. SEA (Search Engine Advertising) = keresőreklámozás

A SEA esetében pusztán reklámról van szó. Amikor a Google keresőjébe beírunk valamit, akkor a szerves (nem fizetett) találatokon kívül megjelennek a fizetett találatok, azaz a reklámok is, melyek kis, zöld „HIRDETÉS” felirattal vannak megjelölve. Ezek legtöbbször legfelül vagy jobb oldalt helyezkednek el.

3. SEM (Search Engine Marketing) = keresőmarketing

A SEM egy gyűjtőfogalom, mely magába foglalja a fent megnevezett SEO és a SEA összes módszerét. Hogyha egy weboldalt teljes körűen szeretnénk maximalizálni, akkor nem elég csak a SEO-t vagy csak a SEA-t alkalmazni, a siker érdekében mindkettőt be kell vetni, s ezt a komplex, összehangolt folyamatot nevezzük SEM-nek. Végeredményképpen pedig olyan minőségi felhasználók jutnak el a weboldalunkra, akik valóban érdeklődnek weboldalunk tartalma iránt. Ismerje meg a keresőoptimalizálás árak alakulását Budapest viszonylatában.