3+1 kihagyhatatlan dolog, hogy egy landing page sikeres legyen

2017-03-13 12:40:56 / Téma: online marketing , weboldal készítés
A landing page (érkező weboldal) célja jobb esetben egyezik a kampány céljával. Lehet ez eladás vagy feliratkoztatás is. Persze nem mindegy, hogy milyen landing page-et alakítunk ki, ezért összegyűjtöttünk 3+1 kihagyhatatlan dolgot, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy landing page sikeres legyen.

Sikeres landing page
 

1. Gyorsaság

Ez az a pont, ahol a legtöbb landing page elbukik. Gondoljunk csak bele, mi is mennyire utáljuk, hogyha egy oldal nem tölt be hamar. Mi is hajlamosak vagyunk inkább továbbállni, mintsem megvárnánk, mire betöltődik a tartalom. Nos, az ügyfeleinknek és vásárlóinknak hasonló szokásai vannak, ezt mutatják a statisztikák is, melyek szerint az internetezők majdnem fele elvárja, hogy egy weboldal betöltődési ideje 2 másodpercen belül legyen, s ha ezt nem történik meg, akkor nem szívesen vár és nem szívesen tér vissza a későbbiekben sem erre az oldalra.

Tehát ezen a ponton érdemes átgondolni, hogy hiába vesztegetjük az időt, a pénzt és az energiát egy fancy kampányra, hogyha a weboldalunk nem felel meg a gyorsaság alapkövetelményének. Érdemes segítségül hívni a Google PageSpeed Insight-ot és lényegében a gyors betöltés létrejöttéig nem túlzottan kampányolni, mert feltehetően nem lesz sikeres.

2. USP (=Unique Selling Proposition)

Az USP célja, hogy az oldalunkra látogató végig is olvassa azt, amit mi a landing page-ünkre írtunk. Az alábbi 5 lépést nem érdemes kihagyni:
  • Főcím (main headline): a többnyire 5-7 szóból álló ütős főcím elsődleges célja, hogy megragadja az olvasó figyelmét.
  • Alcím (sub headline): ezzel magyarázzuk meg a főcímet és el kezdjük kicsit kifejteni, de ezt is röviden.
  • Bullet points (alpontok): a felkínált termék/szolgáltatás jellemzői pontokba szedve.
  • Megerősítő állítás (reinforcement statement): a termékjellemzők után érdemes megfogalmazni egy 5-7 szóból álló megerősítő állítást, mely igyekszik meggyőzni az olvasót.
  • Záró állítás (closing argument): a landing page legvégén szerepeljen egy frappáns záró állítás, mely remélhetőleg átbillenti az olvasót vásárlóvá/ügyféllé.

3. Call-to-action gombok

Ha az előző pont szerint állítottuk össze a szövegünket, akkor jó esélyünk van, hogy a felhasználó végigolvasta a landing page-ünk tartalmát, ami nagyon jó, s ezek után is az a cél, hogy a felhasználó azt csinálja, amit szeretnénk: vásároljon vagy feliratkozzon, de fontos, hogy mindig csak egy dologra kérjük őt. Itt jönnek be a képbe a Call-to-action gombok: mindenképpen feltűnő megjelenésűnek kell lenniük és hangzatos felhívással kell rendelkezniük.

4. Bizonyíték, nem ígéret

Nem elég, hogy az előző 3 pontnak megfelelt a landing page-ed. Kellenek még bizalomépítő elemek is, melyek azt sugallják a felhasználónak, hogy „Igen, ebben a cégben/márkában/termékben megbízhatok, nyugodtan vásárolhatok, nem lesz semmi gond.” Ennek elérése érdekében érdemes bevetni az elégedett vásárlói vélemények erejét, az pedig külön jó, hogyha ismert ember ajánlj minket.
 
  • Weboldalkészítés
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL