3+1 kihagyhatatlan dolog, hogy egy landing page sikeres legyen

2017-03-13 12:40:56 / Téma: online marketing , weboldal készítés
A landing page (érkező weboldal) célja jobb esetben egyezik a kampány céljával. Lehet ez eladás vagy feliratkoztatás is. Persze nem mindegy, hogy milyen landing page-et alakítunk ki, ezért összegyűjtöttünk 3+1 kihagyhatatlan dolgot, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy landing page sikeres legyen.

Sikeres landing page
 

1. Gyorsaság

Ez az a pont, ahol a legtöbb landing page elbukik. Gondoljunk csak bele, mi is mennyire utáljuk, hogyha egy oldal nem tölt be hamar. Mi is hajlamosak vagyunk inkább továbbállni, mintsem megvárnánk, mire betöltődik a tartalom. Nos, az ügyfeleinknek és vásárlóinknak hasonló szokásai vannak, ezt mutatják a statisztikák is, melyek szerint az internetezők majdnem fele elvárja, hogy egy weboldal 2 másodpercen belül betöltődjön, s ha ezt nem történik meg, akkor nem szívesen vár és nem szívesen tér vissza a későbbiekben sem erre az oldalra. Tehát ezen a ponton érdemes átgondolni, hogy hiába vesztegetjük az időt, a pénzt és az energiát egy fancy kampányra, hogyha a weboldalunk nem felel meg a gyorsaság alapkövetelményének. Érdemes segítségül hívni a Google PageSpeed Insight-ot és lényegében a gyors betöltés létrejöttéig nem túlzottan kampányolni, mert feltehetően nem lesz sikeres.

2. USP (=Unique Selling Proposition)

Az USP célja, hogy az oldalunkra látogató végig is olvassa azt, amit mi a landing page-ünkre írtunk. Az alábbi 5 lépést nem érdemes kihagyni:
  • Főcím (main headline): a többnyire 5-7 szóból álló ütős főcím elsődleges célja, hogy megragadja az olvasó figyelmét.
  • Alcím (sub headline): ezzel magyarázzuk meg a főcímet és el kezdjük kicsit kifejteni, de ezt is röviden.
  • Bullet points (alpontok): a felkínált termék/szolgáltatás jellemzői pontokba szedve.
  • Megerősítő állítás (reinforcement statement): a termékjellemzők után érdemes megfogalmazni egy 5-7 szóból álló megerősítő állítást, mely igyekszik meggyőzni az olvasót.
  • Záró állítás (closing argument): a landing page legvégén szerepeljen egy frappáns záró állítás, mely remélhetőleg átbillenti az olvasót vásárlóvá/ügyféllé.

3. Call-to-action gombok

Ha az előző pont szerint állítottuk össze a szövegünket, akkor jó esélyünk van, hogy a felhasználó végigolvasta a landing page-ünk tartalmát, ami nagyon jó, s ezek után is az a cél, hogy a felhasználó azt csinálja, amit szeretnénk: vásároljon vagy feliratkozzon, de fontos, hogy mindig csak egy dologra kérjük őt. Itt jönnek be a képbe a Call-to-action gombok: mindenképpen feltűnő megjelenésűnek kell lenniük és hangzatos felhívással kell rendelkezniük.

4. Bizonyíték, nem ígéret

Nem elég, hogy az előző 3 pontnak megfelelt a landing page-ed. Kellenek még bizalomépítő elemek is, melyek azt sugallják a felhasználónak, hogy „Igen, ebben a cégben/márkában/termékben megbízhatok, nyugodtan vásárolhatok, nem lesz semmi gond.” Ennek elérése érdekében érdemes bevetni az elégedett vásárlói vélemények erejét, az pedig külön jó, hogyha ismert ember ajánlj minket.
 
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL