SEO rangsorolási tényezők

2017-04-03 08:25:30 / Téma: keresőoptimalizálás
A SEO rangsorolási jelzések nem nyilvánosak, ezért csak következtetni lehet, illetve lesni a Google szakembereinek nyilatkozatatit azzal kapcsolatban, hogy mi, mennyire lényeges a Google számára. A helyzet ráadásul évről-évre mindig módosul, általában jelentősen. De azért egy cikkben összeszedtük, hogy elvileg melyek lehetnek a legfontosabb SEO rangsorolási tényezők 2017-ben a Google számára.

SEO rangsorolási tényezők


Beleszámítanak külső és belső linkek, a tartalom relevanciája, a weboldal használhatósága, stb. Hogy pontosan mi minden, ahhoz az egyik legjobb támpontot még mindig a kereső optimalizálással foglalkozó cégek tapasztalatai adják. Ezek a vizsgálatok azt mutatják meg, hogy  a weboldalak mely tulajdonságai milyen erős kapcsolatban vannak a jobb helyezéssel. De persze erősen támaszkodunk a Google szakembereinek elejtett megjegyzéseire is.

A RANGSOROLÁSI TÉNYEZŐK KÖZÜL A LEGFONTOSABBAK MÉG MINDIG A LINKEK, DE…

Annak ellenére, hogy az elmúlt évek a linkek fontosságának csökkenéséről szóltak a SEO-ban, még mindig a linkek számítanak a legfontosabb tényezőnek a rangsorolásnál a Moz, a Backlinko, Stone Temple Consulting és a Searchmetrics vizsgálatai szerint is. Ugyanakkor a Searchmetrics 2016-os tanulmánya úgy fogalmaz, hogy a weboldalakra mutató külső linkek ma már csak egyetlen rangsorolási tényezőt jelentenek a sok közül. A korreláció ugyan magas maradt a linkek és a helyezés között, azonban egyre csökken a fontosságuk. Az olyan felhasználói jelzések ugyanis, mint az, hogy milyen gyakran kattintanak az emberek egy-egy találatra, illetve mennyi ideg maradnak egy adott weboldalon, jobban segítik a keresőmotorokat annak meghatározásában, hogy az adott oldalnak mennyire sikerült választ adnia a felhasználóban felmerülő kérdésre.

Gary Illyes, a Google szakembere ugyanakkor egyenesen azt állítja, hogy akár linkek nélkül is el lehet érni jó helyezést olyan kulcsszavakra, melyekre csak közepes verseny van.

Persze van aki mást mond. A Stone Temple Consulting vizsgálata ugyanis “közel tökéletes egyezést” talált a jó Google-helyezés és az oldalra mutató linkek között. A tanulmány ennek érdekében 6 ezer találati oldal esetében vizsgálta meg az első 50 helyen szereplő weboldalt, és összevetette a linkek számát a helyezéssel. Ez pedig azt mutatta, hogy akármennyire is szofisztikált ma már a Google kereső-algoritmusa, a helyzet az, hogy a linkek tökéletesen meghatározzák azt, hogy milyen helyen szerepel egy adott weboldal a találati oldalakon.

A tanulmány ugyanakkor hangsúlyozta azt is, hogy ha a relevanciát és a minőséget tekintve nem versenyképes a tartalmad, akkor a linkek nem fognak segíteni. Ha viszont az, akkor a linkek fogják meghatározni a különbséget. Illetve a tanulmány eszenciájából az is kiderült, hogy habár a vizsgálat a linkek számát mérte, de ez nem jelenti azt, hogy ne számítana a linkek minősége is, és hogy ne is gondolj linkek vásárlásának a lehetőségére! Tehát nem csupán a linkek száma, hanem a hivatkozó domainek száma, a hivatkozó oldalak minősége, illetve azok horgonyszövege is fontos. Tehát jobb, ha 10 domainről érkezik 10 hivatkozásod, mint ha egyetlen domainről kapnád meg ezt a 10 linket.

Ami a minőséget illeti, a Backlinko elemzése úgy fogalmaz, hogy “általában jobb egyetlen linket kapni egy tekintélyes oldalról, mint 100 linket 100 alacsony minőségű oldalról”. Ugyanakkor a Searchmetrics kutatása szerint az átlagos backlink szám 1352 volt a legjobban szereplő oldalaknál.

Mindezek mellett a “linképítés” kerülendő, legalábbis John Mueller a Google szakértője még 2015 februárjában ezt tanácsolta, mivel azt természetellenesnek vélik. Úgyhogy érdemes átnézni a linkprofilodat, hogy nem ütközik-e valahol bele a Google webmestereknek szóló útmutatójának valamely pontjába. Arról se feledkezz azonban meg, hogy sok szakértő szerint a márkaemlítés az új link, vagyis a Google ugyanúgy figyelembe veszi, ha valahol elhangzik a céged neve, mint ha egy link mutatna a weboldaladra. A dolog ráadásul kevés kockázattal jár, nem várható miatta büntetés, így erre is érdemes törekedni, vagy stratégiát építeni rá az erőltetett linkelhelyezések helyett

A folyamatos frissítésen túl fontos persze a tartalom minősége is a felhasználói élmény javítása érdekében, vagyis kerüld az értéktelen, másolt vagy automatikusan generált tartalmakat. Meg kell érteni, hogy egy szöveg attól még nem lesz értékes a felhasználó számára, hogy hosszú. Attól válik azzá, hogy olyan információk találhatók benne, melyek hasznosak. Az üres, semmitmondó szövegek nem javítanak a helyezésen. Ezért fordulhat elő a gyakorlatban, hogy a rövidebb tartalmak időnként jobban teljesítenek, mint a hosszúak.
 
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL