Nyolc webáruház hiba, amibe bárki beleeshet

2017-06-07 10:26:28 / Téma: webáruház készítés

Egy webáruház honlapja esetében nem az a legfontosabb cél, hogy minél többen látogassák, hanem az, hogy minél több látogató váljon vásárlóvá. Egy jól működő webáruház konverziója 20-25% között mozog. (Vagyis minden negyedik vagy ötödik látogató vásárol is). Ám ezt elérni nem könnyű, sőt, kifejezetten nehéz. Különösen, ha olyan alapvető hibákba fut bele a webáruház tulajdonosa, mint az alábbiak.


8 webáruház hiba

  1. A kezdő webáruház tulajdonosok gyakran úgy gondolják, hogy nincs szükség profi webáruház fejlesztőre, hiszen az interneten ingyenesen elérhető keretrendszerek segítségével bárki képes működő oldalt készíteni. Pedig, ha nincs meg a megfelelő szakmai kompetencia (online üzleti stratégia, folyamattervezés, webdesign és online marketingtudás) a webáruház nem fog jól működni.
  2. Tévedés azt hinni, hogy a digitális fényképezés korában bárki tud jó fotót készíteni és ez megfelel egy webshop számára is, tehát fölösleges profikra költeni a pénzt. Aki sikeres akar lenni, ne ezen spóroljon!
    Bármilyen jó is, egy fotó kevés. Több oldalról is meg kell mutatni a terméket, előny, ha egy-egy részletet ki is tud nagyítani a vásárló. Különösen divatcikkek esetében.
  3. Nem elég a termék főbb paramétereit leírni. Aprólékosan, minden részletre kiterjedően be kell mutatni azt, hiszen ha valami – a vásárló számára fontos – részlet kimarad, könnyen lehet, hogy a látogató egyszerűen továbblép, de túl sokat olvasni sem akar a vevőjelölt. Meg kell találni az arany középutat a tartalom hosszát és mondanivalóját illetően.
  4. Gyakran esnek abba a hibába a webáruházak tulajdonosai, hogy azt gondolják, minél szebb, látványosabb az oldal, annál inkább ösztönöz vásárlásra. Sokkal fontosabb azonban a termékhez illeszkedő design kiválasztása. A termék előnyeit kiemelő szín és formavilág megtervezése komoly webshop fejlesztői feladat.
  5. Gyakori hiba, hogy a bemutatkozó oldalba belezsúfolják az összes terméket. Ez csak káosz érzetet kelt a látogatóban és gyors menekülésre készteti. A webáruház fejlesztés lényeges feladata, hogy a legfontosabb, legütősebb termékek bemutatásával felkeltse az érdeklődést a többi termék iránt, és azok könnyen elérhetőek legyenek.
  6. nehézkes navigáció a kiválasztás és a fizetés során szintén elriaszthatja a potenciális vásárlót. Egyszerű, könnyen követhető lépések, világos információk, és a könnyű visszalépési lehetőség sokkal eredményesebbé tehetik a webáruházat. A folyamat megtervezését érdemes szakemberre bízni, mert a legtöbb vevő ezeknél a pontoknál szivárog el, márpedig felelős vállalkozás ezt nem tűrheti.
  7. Bármilyen vonzó is a termék ára, a vásárló számára nemcsak az ár, hanem az egyéb költségek is fontosak. Ha a webshopban csak hosszas keresgélés után találja meg pl. a szállítási, vagy a bankköltségeket, akkor nem marad az oldalon.
  8. Ha túl sok lépésből áll a fizetési folyamat, akkor – ezt számos statisztika bizonyítja – a legtöbben elállnak a termék kifizetésétől, kilépnek a webáruházból. Különösen akkor, ha a visszalépés adatvesztéssel jár.
  9. Ha nincs adat a vállalkozásról – nagyon fontos bizalmi tényező a webshopot üzemeltető vállalkozásról fellelhető minden nyilvános adat szerepeltetése az oldal kiemelt részein, például a láblécben. Ne spóroljunk ezen, hiszen csak néhány karakterről van szó, ráadásul egy esetlegesen ellenőrzési célzattal az oldalunkon járó revizort is jobb kedvre deríthetünk, ha korrektek vagyunk az adatközléssel kapcsolatban.
A fenti néhány példa is bizonyítja, hogy a webáruház fejlesztés, a webshop működtetése számos hibalehetőséget rejt magában. Ezeket mind elkerülhetjük, ha szakember fejleszti az oldalunkat, aki már számtalan esettel találkozott, és birtokában van a legújabb követelmények szakértelmének is. Az erre szánt költséget olyan befektetésnek kell tekinteni, amely bőségesen megtérül egy jól működő webáruházban.
 


WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL