Nyolc webáruház hiba, amibe bárki beleeshet

2017-06-07 10:26:28 / Téma: webáruház készítés

Egy webáruház honlapja esetében nem az a legfontosabb cél, hogy minél többen látogassák, hanem az, hogy minél több látogató váljon vásárlóvá. Egy jól működő webáruház konverziója 20-25% között mozog. (Vagyis minden negyedik vagy ötödik látogató vásárol is). Ám ezt elérni nem könnyű, sőt, kifejezetten nehéz. Különösen, ha olyan alapvető hibákba fut bele a webáruház tulajdonosa, mint az alábbiak.


8 webáruház hiba

  1. A kezdő webáruház tulajdonosok gyakran úgy gondolják, hogy nincs szükség profi webáruház fejlesztőre, hiszen az interneten ingyenesen elérhető keretrendszerek segítségével bárki képes működő oldalt készíteni. Pedig, ha nincs meg a megfelelő szakmai kompetencia (online üzleti stratégia, folyamattervezés, webdesign és online marketingtudás) a webáruház nem fog jól működni.
  2. Tévedés azt hinni, hogy a digitális fényképezés korában bárki tud jó fotót készíteni és ez megfelel egy webshop számára is, tehát fölösleges profikra költeni a pénzt. Aki sikeres akar lenni, ne ezen spóroljon!
    Bármilyen jó is, egy fotó kevés. Több oldalról is meg kell mutatni a terméket, előny, ha egy-egy részletet ki is tud nagyítani a vásárló. Különösen divatcikkek esetében.
  3. Nem elég a termék főbb paramétereit leírni. Aprólékosan, minden részletre kiterjedően be kell mutatni azt, hiszen ha valami – a vásárló számára fontos – részlet kimarad, könnyen lehet, hogy a látogató egyszerűen továbblép, de túl sokat olvasni sem akar a vevőjelölt. Meg kell találni az arany középutat a tartalom hosszát és mondanivalóját illetően.
  4. Gyakran esnek abba a hibába a webáruházak tulajdonosai, hogy azt gondolják, minél szebb, látványosabb az oldal, annál inkább ösztönöz vásárlásra. Sokkal fontosabb azonban a termékhez illeszkedő design kiválasztása. A termék előnyeit kiemelő szín és formavilág megtervezése komoly webshop fejlesztői feladat.
  5. Gyakori hiba, hogy a bemutatkozó oldalba belezsúfolják az összes terméket. Ez csak káosz érzetet kelt a látogatóban és gyors menekülésre készteti. A webáruház fejlesztés lényeges feladata, hogy a legfontosabb, legütősebb termékek bemutatásával felkeltse az érdeklődést a többi termék iránt, és azok könnyen elérhetőek legyenek.
  6. nehézkes navigáció a kiválasztás és a fizetés során szintén elriaszthatja a potenciális vásárlót. Egyszerű, könnyen követhető lépések, világos információk, és a könnyű visszalépési lehetőség sokkal eredményesebbé tehetik a webáruházat. A folyamat megtervezését érdemes szakemberre bízni, mert a legtöbb vevő ezeknél a pontoknál szivárog el, márpedig felelős vállalkozás ezt nem tűrheti.
  7. Bármilyen vonzó is a termék ára, a vásárló számára nemcsak az ár, hanem az egyéb költségek is fontosak. Ha a webshopban csak hosszas keresgélés után találja meg pl. a szállítási, vagy a bankköltségeket, akkor nem marad az oldalon.
  8. Ha túl sok lépésből áll a fizetési folyamat, akkor – ezt számos statisztika bizonyítja – a legtöbben elállnak a termék kifizetésétől, kilépnek a webáruházból. Különösen akkor, ha a visszalépés adatvesztéssel jár.
  9. Ha nincs adat a vállalkozásról – nagyon fontos bizalmi tényező a webshopot üzemeltető vállalkozásról fellelhető minden nyilvános adat szerepeltetése az oldal kiemelt részein, például a láblécben. Ne spóroljunk ezen, hiszen csak néhány karakterről van szó, ráadásul egy esetlegesen ellenőrzési célzattal az oldalunkon járó revizort is jobb kedvre deríthetünk, ha korrektek vagyunk az adatközléssel kapcsolatban.
A fenti néhány példa is bizonyítja, hogy a webáruház fejlesztés, a webshop működtetése számos hibalehetőséget rejt magában. Ezeket mind elkerülhetjük, ha szakember fejleszti az oldalunkat, aki már számtalan esettel találkozott, és birtokában van a legújabb követelmények szakértelmének is. Az erre szánt költséget olyan befektetésnek kell tekinteni, amely bőségesen megtérül egy jól működő webáruházban.
 


  • Weboldalkészítés
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL