Büntet a mobil weboldalon felugró ablakok miatt a Google! - 2. rész

2017-03-29 08:44:18 / Téma: weboldal készítés , weboldal tippek

PONTOSAN MEKKORA FELUGRÓ ABLAKOK MIATT BÜNTET A GOOGLE?

Sokakban felbukkan ezek után a kérdés, hogy ha lehet felugró ablakokat alkalmazni a mobil weboldalon, akkor mégis mekkorákat? A Google korábban csak azt hangoztatta, hogy ésszerű méretű felugrók (mint amilyen a Safari hirdetése) miatt nem fog büntetni. De mekkora az ésszerű? A dolog azért is lényeges, mert nem könnyű tesztelni a dolgot. Hiszen a Google továbbra is mobilbarátként jelöli azokat a weboldalakat is, melyek egyértelműen zavaró felugró ablakokat használnak. A kérdést feltették a Google szakemberének, John Muellernek is. Ő azonban nem árulta el, hogy pontosan mekkorának kell lennie a felugrónak, hogy még ne érje el a büntetés. Ez logikus is, hiszen, ha megmondaná az egzakt méretet, akkor minden weboldal ezt a maximális méretet használná a mobilos weboldalán, ami nem biztos, hogy jót tenne a felhasználói élménynek. John Mueller egészen pontosan azt mondta, hogy nincs olyan kifejezett százalékos mérték, melyet közölni tudna. Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy egy app banner méret, illetve egy e körüli érték még megfelelő popupként.

Felugró ablakok

HOGYAN ÉS MIKOR SZABADULHATUNK A FELUGRÓK MIATTI BÜNTETÉSTŐL?

Ha már elért a büntetés a felugró ablakjaid miatt, akkor csak annyit kell tenned, hogy eltávolítod a hibás méretű popupokat, és megvárod, hogy a Google újra feltérképezze az érinetett oldalakat. Mint John Mueller fogalmazott: frissítésre akkor kerül sor, amikor a Google újra feltérképezi és újraindexeli az oldalakat. Az tehát, hogy mennyi idő múlva szabadulsz a büntetéstől, attól függ, hogy milyen gyakran indexeli a Google a weboldalaidat. Ez lehet akár néhány nap, de lehet akár több hónap is. Gyorsíthatja a folyamatot, ha a Search Console-ban a Megtekintés Google-ként menüpontnál kéred az adott oldalaid újraindexelését. Ez ugyanakkor nem garantál azonnal újraindexelést, mindössze egy jelzés a Google számára. Ennek ellenére érdemes élni vele, hiszen más eszköz nincs a kezedben

MÁS GOND IS AKAD A FELUGRÓ ABLAKOKKAL

Korábban egy Google+ Hangouton feltett kérdésre válaszul John Mueller, a Google  mérnöke elmondta, hogy bizony egy felugró ablakot akár elsődleges tartalomnak is minősíthet a Google a weboldaladon. Ez akkor sem jó hír, ha nem kapnál közvetlenül büntetést miatta – mert mondjuk csak desktopon használod a pop-up-ot. Hiszen ilyen helyzetben, nem látja az oldal valódi tartalmát a Google. A kérdező konkrétan arra volt kíváncsi, hogy elképzelhető-e, hogy a Googlebot magasabb prioritást ad a felugró ablakban szereplő tartalomnak, mint a mögötte megjelenő oldalon lévőknek. John Mueller pedig válaszában leszögezte, hogy ez határozottan megtörténhet. Mint kifejtette, usability szempontból egy felugró ablak kifejezetten kontraproduktív lehet, ha azt megelőzően jelenik meg a felhasználó szemei előtt, hogy megismerkedne az ajánlatoddal. Vagy legalábbis nem tudod kihozni belőle mindazt, ami benne rejlik. Ráadásul annak is van esélye, hogy a Googlebot magasabb prioritást ad annak a tartalomnak, ami a felugró ablakban jelenik meg, mint annak, mint ami a mögötte lévő oldalon található, tehát a fő tartalomnak. És ez bizony a büntetésen túl is komoly probléma SEO szempontból. Ezért a Search Console-ban ellenőrizni kell, hogy miként látja a Google a weboldaladat. Másrészt azonban, ha valaki a weboldaladon nézelődik, vagy esetleg egy hosszabb oldalon görget lefelé, és egyszer csak felbukkan számára egy ablak, akkor John Mueller szerint is lehet annak értelme, hogy felhívd a figyelmét arra, hogy milyen módon maradhat kapcsolatban veled, miként értesülhet az újabb változásokról. A késleltetett megjelenés tehát lehet hasznos, ugyanakkor mint látható, mobilos megjelenésnél ezt is érinti a büntetés, ha zavaró a mérete.

Gyorsíthatja a folyamatot, ha a Search Console-ban a Megtekintés Google-ként menüpontnál kéred az adott oldalaid újraindexelését. Ez ugyanakkor nem garantál azonnal újraindexelést, mindössze egy jelzés a Google számára. Ennek ellenére érdemes élni vele, hiszen más eszköz nincs a kezedben.

A dolog azért is érdekes, mert nem könnyű tesztelni a dolgot. Hiszen a Google továbbra is mobilbarátként jelöli azokat a weboldalakat is, melyek egyértelműen zavaró felugró ablakokat használnak.
 
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL