Mi a különbség a No follow, és a Do follow linkek között ?

2017-09-27 08:03:26 / Téma: keresőoptimalizálás

A helyes do-follow, no-follow backlink arány a keresőoptimalizálásban

Ha Ön is SEO-s, vagy csak tervezi ezzel foglalkozni, akkor a link building ( SEO offsite ) a mindennapjai része már most, vagy az lesz a későbbiekben, hiszen a linképítés a SEO optimalizálás szerves része, és még mindig beletartozik a Google Top 3 SEO Ranking faktorba.

Kétféle link létezik, amelyeket ismernie kell: a Do-follow, és a No-follow hivatkozások. 

A "do-follow" link azt közli a keresőmotor számára, hogy ez a backlink jó, és nincs ellenére, ha ezek a linkek segítenek a magasabb SEO rangsorolás ( SERPs ranking ) elérésében.

A "no-follow" vagyis " nem követhető " backlink közli a keresőmotorral, hogy ezt a linket ne kövesse, vagy ez egy fizetett link, illetve ez a backlink nem segíti elő a weboldal magasabb SEO rangsorolását.

                                                     

Általában, ha például " affiliate linkeket " vagy fizetős linkeket használ, akkor " no-follow-t " tanácsolt használni, ennek eredményeképpen így a Google sem úgy veszi, mintha manipulálni próbálná a weboldala jobb besorolását a Google találati listáján.

Ha pedig fizetős linkeket alkalmaz, és " do-follow-t " használ, akkor ez a technika várhatólag manipulatív lesz a Google keresőmotor szerint, ami végül büntetéshez vezethet !

Olyan esetben, amikor weblapján " user generated content " vagyis a felhasználó által generált tartalom van - ilyen lehet a GYIK-ben, az üzenőfalon, illetve a blog megjegyzésekben - ezeket minden esetben no-follow-val lássa el.

Abban az esetben, amikor egy forrásra hivatkozik, még akkor is, ha az egy konkurens, akkor do-follow kell. Bár sok SEO szakértőnek más a véleménye a pontos aránnyal kapcsolatban, - valahogy mégis megtalálva az arany középutat - a backlink arány kb. igy nézzen ki:  

  • do-follow link (60%-ban),
  • no-follow link (40%-ban).

Még valami nagyon fontos a végére !

A Google algoritmusai nagyon figyelik a link kihelyezések gyakoriságát. Ne építsünk linkeket túl agresszívan, mert ez kárt okozhat - főleg egy új weboldal esetében. Ha lassan építünk linkekeket, odafigyelve a megfelelő dofollow - nofollow arányra, akkor elkerülhetjük a büntetést.

Remélem ezzel a rövid írással segítettem tisztázni a két fajta linktípus közötti különbséget !



WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL