Mennyit buksz azon, hogy lassú a weboldalad?

2017-04-25 13:24:43 / Téma: weboldal készítés , weboldal tippek
Mindjárt kérdezheted is, hogy mégis hogyan függ össze egy weboldal gyorsasága a pénzzel? Pedig egyszerű a képlet, különösen ha a webshopokra gondolunk. Kell még magyarázni? Rendben, megtesszük. Ki lehet ugyanis számolni, hogy mennyi pénzt veszítenek havonta, évente a lassú weboldalak tulajdonosai.

Fontos a gyors weboldal
TE TUDOD, HOGY MILYEN GYORSAN TÖLTŐDIK BE A WEBOLDALAD?
Ha nem tudod, akkor itt néhány másodperc alatt leellenőrizheted, hogy egy adott weboldal milyen sebességgel töltődik be. Hány másodpercet kaptál? Nem árt, ha tudod, hogy a Google SEO szempontból a 1,5 másodpercnél rövidebb betöltési időt díjazza. De ha ez még nem elég, akkor azt is megemlítjük, hogy látogatószámban mennyit veszítesz egy-két másodperceken az Akamai vizsgálata szerint: a látogatók 40 százaléka hagyja ott a weboldalad, ha az több mint három másodperc alatt töltődik be egy látogató átlagosan mindössze 2,078 másodpercet hajlandó várni az oldaladra ha viszont az oldalad egy-két másodperc alatt betöltődik, az már önmagában kétszázalékos látogatószám növekedést eredményez ha leszorítanád egy másodperc alá, akkor 4,6 százalékkal nőne a látogatószám Ha ez nem elég, akkor hozzátesszük, hogy az Amazon tanulmánya szerint minden egy másodpercnyi lassulás a konverzió 7 százalékos romlását eredményezi, míg a Walmart szerint minden 100 milliszekundumos gyorsítás egy százalékos bevétel növekedést hozott. Az persze jó dolog, ha legalább szép a weboldalad, logikus a navigáció, csodálatosak a hatalmas, faltól-falig képek, lenyűgözőek az animációk, de kérdés, hogy az igen kíméletlen másodpercekkel szembeni küzdelemben elvérzik-e vagy talpon marad? Vagy még csak nem is igazán szép, nem reszponzív, hanem régi, nehéz és lassú?

Ráadásul nem csak látogatókat veszítesz folyamatosan egy lassú weboldallal, hanem ebből következően pénzt is. De közelítsük meg a dolgot pozitív oldalról:

MINÉL GYORSABB A WEBOLDALAD ANNÁL TÖBB PÉNZT HOZ NEKED.
Ha sikerül egy másodperccel gyorsabbá tenni, az átlagosan hét százalékos növekedést jelent a konverzióban a Tagman vizsgálata és a legalul látható infografika szerint. Ha webshopod van, akkor ez közvetlenül, összegszerűen jelentkezik. Mint mondtuk, az Amazon és a Walmart már rájöttek, hogy akár 100 millisecundumos lassulás is egy százalékos csökkenést eredményez az eladásaikban (náluk tehát tíz százalékot tesz ki a konverzióváltozás egy másodpercnél). Ez az ő esetükben több millió dollárt jelent évente. De feltesszük egyetlen webshop-tulajdonos sem szereti kidobni a pénzt az ablakon, akármennyiről is van szó.
JÓ, ÉS MI VAN A WEBÁRUHÁZAKKAL?
Nézzük akkor, hogy webshopok esetében mit mutatnak a statisztikák egészen pontosan! A felhasználók 83 százaléka arra számít, hogy egy webshop 3 másodpercnél gyorsabban betöltődik. Ha ez nem történik meg, akkor a látogatók 44 százalékánál ez rossz benyomást kelt, 79 százalék esetében csökken a valószínűsége, hogy az oldalon legközelebb megint vásárolni fog 46 százalék pedig még panaszkodik is a lassú weboldal miatt az ismerőseinek. Ha elfogadjuk, hogy egy egy másodperces javulás átlagosan 7 százalékos növekedést eredményez a konverzióban, illetve 1 másodperces lassulás 7 százalékos romlást, akkor egy naponta 10 ezer forint bevételt hozó weboldal esetében az éves veszteség 255 ezer forint lesz (10 000x365x0,07) egyetlen másodperc miatt. Persze, ha a bevétel már 100 ezer forint naponta, akkor a veszteség is eléri forintban a 2,55 milliót. Ha 3-4 másodperccel lassabb, mint lehetne, akkor három-négyszer 2,55 millió, azaz 8-10 millió forint a bukás évente.

De pozitív irányból megközelítve: a sebesség ugyanennyivel növelheti is az eredményt, csak gyorsítani kell a weboldalt. Ha napi százezres bevétellel számolunk, akkor egy 1 másodperces sebességjavulással már 2,5 milliós bevétel növekedést érhet el a webshop évente, míg 3-4 másodperces javulással 8-10 millióval növelheti a bevételét. GYAKORLATI PÉLDÁK Ez egy nagyon szintetikus számítás, a valóság nem feltétlenül így alakul, de vannak példák arra, hogy valós esetekben mit eredményezett egy-egy weboldal gyorsítása vagy éppen lassulása. Már említettük az Amazont és Walmartot, melyeknél minden 100 ms lassulás egyszázalékos csökkenés eredményezett a bevételben, ugyanakkor minden egy másodperces gyorsulás kétszázalékos konverziójavulást hozott. Egy további szereplő, a Shopzilla 25 százalékkal emelte látogatószámát és 12 százalékkal növelte meg bevételét, amikor a 7 másodperces betöltési időt 2 másodpercre mérsékelte.
Barack Obama amerikai elnök kampányában oldalának betöltési sebességét 5 másodpercről két másodpercre javították. Ez 14 százalékkal emelte a konverziót, és plusz 34 millió dollárt jelentett a számára. A Mozilla esetében 2,2 másodperces sebességjavulás 15,4 százalékkal emelkedő konverziót eredményezett, mivel 60 millióval nőtt a letöltések száma éves szinten.
 
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL