Miért fontos a keresőoptimalizálás, és hogy lesz keresőbarát a weboldalad?

2017-01-20 23:22:02 / Téma: keresőmarketing , keresőoptimalizálás

Felmérések alapján a magyarok többsége keresésre használja az internetet. Pár évvel ezelőtt az első helyen még a levelezés, e-mailezés állt, de a keresés átvette a vezető szerepet.

Hol keresnek a magyarok?

Világszinten és magyarországi viszonylatban is a leggyakrabban használt keresőprogram a Google. Felmérések szerint a keresések közel 97%-át a Google keresőrendszerén keresztül végzik a magyar internetezők. A maradék pár százalékon osztozik a Yahoo.com, a Microsoft keresője a Bing és a többi kisebb keresőprogram.

Azért sikerülhetett a Google-nak töretlenül fejlődni és kiemelkedni a többi közül, mert keresési technológiáját és algoritmusát folyamatosan tökéletesíti, ezáltal törekszik a találati listákban releváns találatokat adni és az értékes tartalommal bíró honlapokat előtérbe helyezni. Szinte képes kitalálni a felhasználók gondolatát!

Keresőbarát weboldal

Persze hibás gondolkodás azt hinni, hogy a keresés = Google.

Még ha a kiharcolt kvázi monopolhelyzet miatt automatikusan azt is gondoljuk, hogy a keresés a Google-lel egyenértékű, nem árt, ha tudjuk, hogy ez nem teljesen van így, sem hazánkban, sem külföldön. Mérések szerint például a Youtube-os keresések mindent meghaladó lendülettel megnövekedtek, így gyakorlatilag nem tévedünk, ha kijelentjük, hogy a Youtube a világ második legnagyobb keresője. Aztán pár éve hangos volt a szaksajtó arról, hogy a Google bekebelezi a népszerű mikroblog-szolgáltatást a Twittert, és csak is azért, mert nagyon jól működik a keresője.

Ezek mellett itthon is van számos olyan webes szolgáltatás, ahol a keresés kulcsfontosságú funkció. Például az árukereső alkalmazások, blogkeresők, aukciós oldalak, de akár hazai videó megosztók is jelentős forgalmat bonyolítanak. Mindezek ellenére elmondható, hogy nem kell a weboldalad, minden kereső alkalmazásra külön-külön optimalizálni, hiszen a jól bevált rangsorolási elveket más kisebb keresők is átveszik és hasonló szempontok alapján értékelik a weboldalakat. Szóval koncentrálj a Google-re!

Mit kell tenned, a weboldaladon, hogy előrébb kerülj a keresőkben?

Legfontosabb dolgok, hogy a jól kiválasztott legfőbb kulcsszavad legyen benne a domain-nevedben (ragozatlan alakban), a kulcsszavakat az oldalad URL címeiben is használd. Kulcsszavakat értelmes mondatokban tedd bele az oldal <title> részébe a fejlécben, a „description” META sort is töltsd ki kulcsszavaiddal a fejlécben, a „keyword” META sort kitöltheted (bár a Google már nem tartja érdekesnek).

A kulcsszavaidat rakd bele a tartalmi részbe is, használd a szabványos jelöléseket (H1, H2, H3 stb.), így a Google számára képes vagy az oldalon belüli hierarchiát bemutatni. Ezeken kívül figyelj arra is, hogy a weboldalad ne legyen túl "mély", azaz a honlap oldal ne legyen túlstrukturált. Az aloldalak mérete ne haladja meg a 100 kilobájtot, inkább legyenek kisebb méretűek.
Ha ezeket leellenőrzöd, máris sokkal keresőbarátabbá tetted a weboldalad!
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL