A keresőoptimalizálás fogalma napjainkban

2017-02-17 11:58:37 / Téma: keresőmarketing , keresőoptimalizálás
A keresőoptimalizálás népszerűsége abban áll, hogy hosszú távon ez a legköltséghatékonyabb megoldás arra, hogy releváns látogatókat tereljünk a weboldalunkra. A keresőoptimalizálásnak nincs különösebb titka, de tény, hogy nem szabad sajnálni az időt rá és rengeteg teendőt szükséges véghez vinni ahhoz, hogy a weboldalunk elérje a Google találati listáján az áhított pozíciót.

Keresőoptimalizálás fogalma

 

A keresőoptimalizálás nem két perc

A keresőoptimalizálás (vagy más néven SEO) egy kimondottan nem pár perces feladat. A SEO-zás folyamata akár több hónapot is felölelhet, de mindenképpen kifizetődő túllenni rajta, hiszen a megkaparintott pozíció miatt jó eséllyel özönleni fognak a látogatók a weboldalunkra. Ám sokan esnek abba a hibába, hogy a keresőoptimalizálást megcsinálják egyszer, de utána nem törődnek vele. Ez valóban nagy baj, ugyanis az elért pozíció nem örökérvényű, bármikor lejjebb csúszhatunk, hogyha nem figyelünk. Éppen ezért a keresőoptimalizálás fogalmát majdhogynem folyamatosan szem előtt kell tartani.

A keresőoptimalizálás története

A keresőoptimalizálás fogalma egyre populárisabb lett, ennek apropóján összegyűjtöttünk történetének és alakulásának pár mérföldkövét. Íme!
  • 1999-2000
Innentől kezdve a Google tulajdonképpen piacvezetővé vált, s vezérelve az lett, hogy az ügyfél jól érezze magát és megkapja azt, amit akar. Vagyis a Google igyekezett a találati listájába olyan weboldalakat felsorakoztatni és ezeket úgy rangsorolni, hogy minél értékesebb és hasznosabb válaszokat adjon a kérdezőknek. S ha mindez nem lenne elég: 2000-ben megjelentek a fizetett hirdetések is, melyek miatt még inkább befolyásolódott a keresőoptimalizálás fogalma.
  • 2011-2012
A Google 2011-ben állt elő a Panda nevű algoritmusával, majd egy évvel később a Pingvinnel. Előbbi a régóta nem frissülő, elavult weboldalakat szanálta ki, utóbbi azokat szűrte ki, melyek visszaéltek a linkelés adta lehetőségekkel. Mindkettő hatására erősen átrendeződött a Google találati listája, s a weboldallal foglalkozó szakemberek egyhamar felismerték, hogy rendkívül fontos a mindig frissülő tartalom és a linképítést sem szabad túltolni.

A keresőoptimalizálás fogalma napjainkban

Ha van egy weboldalunk és úgy véljünk, hogy termékünk/szolgáltatásunk megérdemli a népszerűséget, ám a Google találati listájában mégsem szerepel illusztris helyen, akkor ajánlatos megbízni egy keresőoptimalizálással foglalkozó céget, mely elvégzi a weboldal SEO-zását, így a Google kereső már nem lesz többé mumus számunkra. A keresőoptimalizálás fogalmával foglalkozó cégek munkájuk során többnyire megállapítják a kulcsszavakat, melyekkel minőségi tartalmakat állítanak elő, illetve odafigyelnek arra is, hogy például elég gyors-e a weboldal, elég mobilbarát-e, stb. Igazán praktikus, hogyha ezen munkákat nem a vállalkozó végzi el, hanem egy külön erre specializálódott szakértő csapat.
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL