Keresőmarketing fogalmak, melyek nélkül nem létezhetsz

2017-05-16 08:14:55 / Téma: keresőmarketing , keresőoptimalizálás

Sorra vettünk pár olyan fontos fogalmat a keresőmarketing háza tájáról, mellyel az online világban is mozgó vállalkozóknak is érdemes tisztában lennie, nemcsak az ezzel foglaló szakmabelieknek.
Keresőmarketing fogalmak

1.SEO (Search Engine Optimization) = keresőrendszerekre való optimalizálás

A SEO-ként rövidített keresőoptimalizálás nevű tevékenység célja, hogy az adott weboldal a Google keresőjében minél jobb helyezést érjen el. A Google pedig azt szereti, ha egy weboldal hasznos információkkal látja el az oda látogatót, ezért ha előkelő helyezésre vágyunk a találati listájában, akkor a kedvére kell tennünk és a weboldalunkat olyan értékes, informatív szövegekkel kell ellátnunk, melyek releváns kulcsszavakat tartalmaznak.

A SEO munka nem egyszerű és nem is rövid folyamat, de kitartó és precíz munkával, vagyis megfelelő minőségű, mennyiségű és a weboldal tematikájához illő, releváns tartalmat felmutatni tudó, kulcsszavazott szöveg előbb-utóbb megfelel a Google elvárásainak. A SEO-ban pedig az a jó, hogy reklámköltségek nélkül, természetes módon érhetjük el az embereket.

2.SEA (Search Engine Advertising) és PPC (Pay Per click)

A SEA mozaikszó (Search Engine Advertising) mögött már nem olyan természetes úton elért eredmények állnak, mint a fent említett SEO esetében, hanem a SEA alatt a keresőrendszerekben közzétett fizetett hirdetéseket értjük. Ugyanis ha használjuk a Google keresőjét, akkor az nemcsak természetes találatokat fog kidobni, hanem bizony hirdetéseket is.

Ezen a ponton érdemes behozni a PPC fogalmát, ami szintén egy mozaikszó, az angol Pay Per click kifejezés kezdőbetűiből tevődik össze és magyarra valahogy úgy fordíthatnánk, hogy fizetett, kattintás alapú hirdetés. A nevéből is látszik, hogy ezekért a megjelenésért fizetni kell, mégpedig kattintás alapon, vagyis, annak arányában fizetünk, ahányan rákattintottak a hirdetésünkre, tehát csak a valós látogatókért fizetünk az aukciós rendszerben. De fontos tudni, hogy korántsem biztos, hogy a látogatók többségéből automatikusan vásárló lesz.

3.SEM (Search Engine Marketing) = keresőmarketing

Az először Danny Sullivan marketing szakértő által használt SEM egy gyűjtőfogalom, mely magába foglalja a fent említett SEO-t és a SEA-t/PPC-t is.


WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL