A keresőmarketing fogalma közérthetően

2017-02-10 08:20:44 / Téma: keresőmarketing , online marketing

Kicsit kaotikus, amikor csak úgy dobálják felénk az olyan marketinges mozaikszavakat, mint SEM, SEO és PPC, mi pedig azt sem tudjuk, hogy melyik mit jelent, nemhogy milyen kapcsolatban vannak egymással. Szerencsére az egész nem is olyan bonyolult. Igyekszünk is elmagyarázni közérthetően.

Keresőmarketing fogalma

Mi az a keresőmarketing?

A keresőmarketing (rövidítve SEM = Search Engine Marketing) egy gyűjtőfogalom, vagyis ez egy nagy halmaz, ami magában foglal minden olyan tevékenységet, ami az érdeklődők figyelmének megragadására és a Google-ban a magasabb besorolás megszerzésére irányul. A keresőmarketingnek (SEM) 2 alfaja van, a SEO és a PPC.

1.Keresőoptimalizálás = SEO (Search Engine Optimization)

A keresőoptimalizálás módszere abból áll, hogy a weboldalt megfelelő minőségű, informatív és tartalmas szövegekkel színesíti ki, mely értékes az internetezők és így a Google számára is. Persze nem mindegy, hogy milyen szövegek ezek, szerepelniük kell bennük jó arányban azon releváns kulcsszavaknak, melyekre a felhasználók keresnek és melyek megfelelnek a keresőmotorok belső logikájának. Ha ezek megvannak, akkor az adott weboldalnak nő az esélye, hogy a Google-ban minél jobb helyezést érjen el. A keresőoptimalizálás segítségével a Google-ban természetes módon érhetünk el előkelő helyezést, méghozzá úgy, hogy nem kell reklámköltséget fizetnünk. Hátránya viszont a SEO-nak, hogy több idő kell, mire megjelennek az első sikerek.

2.Fizetett, kattintás alapú hirdetés = PPC (pay per click)

A fizetett, kattintás alapú hirdetés, vagyis a PPC esetében azonban már nem bízzuk magunkat a Google ’’jóakaratára’’, hanem inkább fizetünk azért, hogy megjelenítsen minket. Így a szépen berangsorolt természetes találatok fölött és mellett megjelennek a fizetett hirdetések is, melyek után kattintás alapon fizetünk, tehát csakis a valós látogatókért. A PPC esetében tehát biztosítani kell egy büdzsét, melyből fedezhetőek a PPC kampányok. A PPC hirdetések esetében első körben a Google rendszerére, az AdWordsre szokás koncentrálni. A PPC hátránya viszont, hogy egy nem jól összeállított ajánlattal sok pénzt veszíthetünk el, ha sokan kattintanak az ajánlatunkra, de sajnos végül mégsem vásárolnak.
 
Természetesen mindennek az alapja a strukturált, információban gazdag weblap, melyre aztán nyugodtan építhetünk hirdetéseket, ugyanis az érdeklődők figyelmét nemcsak megragadja, hanem fenn is tartja. A siker érdekében a keresőmarketing SEO és PPC részlegét is érdemes kihasználni, melyek vállat vállnak vetve dolgozhatnak értünk.
 
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL