Miért keverik össze a keresőmarketinget és a keresőoptimalizálást?

2017-05-10 10:23:21 / Téma: keresőmarketing , keresőoptimalizálás

Mert első blikkre elég hasonló fogalmakról van szó és kezdőként elég könnyű eltévedni az online marketing szakzsargon dzsungelében. Ám a két fogalom között lényeges különbség van, amivel érdemes tisztában lenni. Ám hogy valóban teljes képet mutassunk, egy harmadik fogalom tisztázására is szükség lesz. Vágjunk bele!

Keresőmarketing és keresőoptimalizálás különbség

1.SEO (Search Engine Optimization) = keresőrendszerekre való optimalizálás

A SEO mozaikszó az angol Search Engine Optimization kifejezés kezdőbetűiből tevődik össze és magyarra valahogy úgy fordíthatnánk, hogy keresőrendszerekre való optimalizálás. Ennek a folyamatnak az a célja, hogy a népszerű internetes keresőrendszerekben – pl. Google – az adott optimalizálni kívánt weboldal minél előrébb szerepeljen, vagyis minél előkelőbb helyre sorolódjon be.
 
E mögött a törekvés mögött az az internetes felhasználói szokás ismerete áll, hogy az emberek többsége, amikor rákeres egy adott témára a Google-ben, akkor megnézi az első pár találatot, és úgy érzi, hogy ezek neki elegendő információt adnak, és a legritkább esetben halad tovább a találati lista további oldalaira. Éppen ezért nagy a verseny a weboldal tulajdonosok között, hiszen mindenki ott szeretne tolongani a Google dobogó első három fokának valamelyikén. Ennek azonban ára van és nagyon sok munka, befektetett energia van mögötte.
 
Annak érdekében, hogy a weboldalunk minél jobb pozícióba kerüljön a keresőprogramok természetes találatai között, sok mindent tehetünk, ezen módszerek kivitelezésének összességét nevezzük SEO-nak.

2.SEA (Search Engine Advertising) = keresőreklámozás

A SEA mozaikszó az angol Search Engine Advertising kifejezés kezdőbetűiből tevődik össze és magyarra valahogy úgy fordíthatnánk, hogy keresőrendszerekben való reklámozás. Ennek a folyamatnak az a célja, hogy a Google találati listáján nem a SEO-val elért természetes, nem fizetett találatként tűnik fel a weboldalunk, hanem a SEA részeként ún. fizetett hirdetésként jelenik meg, vagyis fizettünk azért, hogy egy adott kulcsszóra rákereső internetező szeme előtt felbukkanjunk.

Ezek a fizetett találatok kis, zöld „HIRDETÉS” felirattal vannak megjelölve, ám még manapság is vannak olyan internetezők, akik ezt a szót nem veszik észre és nem is tűnik fel nekik, hogy tulajdonképpen egy hirdetésre kattintanak rá, egy hirdetést olvasnak el. A fizetett találatok legtöbbször a Google lista tetején, alján vagy jobb oldalt helyezkednek el.

3.SEM (Search Engine Marketing) = keresőmarketing

A SEM egy gyűjtőfogalom, mely magába foglalja a SEO-t és a SEA-t is.
 


WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL