II. rész: Hogyan pörgeti fel egy weboldal az üzletet?

2017-08-22 14:50:21 / Téma: webgrafika , weboldal készítés , weboldal tippek


Változatok egy weboldalra

A weboldal egy csodaszer, egy varázspálca, de tudnunk kell használni, és ismernünk kell az erejét, de ugyanakkor a határait is.

Weboldal 1. A statikus oldalak: Vannak olyan vállalkozások, akiknek semmi másra nincs szükségük weboldalként, mint egy kibővített névjegyre. Az ügyfeleiket nem a weboldalon keresztül kívánják elérni és megszerezni közvetlenül, hanem van már erre jól bejáratott üzlethelyiségük, ugyanakkor tudják, hogy az ügyfeleik szeretnek böngészni és információkat szerezni az interneten, és ezt az igényüket egy egyszerű, letisztult weboldalon keresztül szeretnék kiszolgálni.

A weboldal készítés innen indult annak idején, amikor még csak statikus, néhány információt szolgáltatók weblapok voltak a neten, állandó tartalommal. Ma is nagyon fontosak ezek, hiszen ha egy régi ügyfelünk elveszíti a telefonszámunkat, vagy a pontos házszámra kíváncsi, hogy beüthesse a gps-be, akkor ezek az egyszerű oldalak azonnal tudják számára szolgáltatni ezeket az információkat, és ő ezért hálát fog érezni.

Weboldal 2. A dinamikus oldalak: A 2000-es évek elején jelentek meg azok a weboldalak, ahol a tartalom már dinamikussá és rendszeresen frissülővé vált, és hozzászólási, véleményezési lehetőségeket is biztosított a potenciális ügyfeleknek. Ezeket az oldalakat azok a vállalkozások kezdték el használni, és használják azóta is, akiknek nagyon sok információ rejlik a tarsolyukban. Minden vállalkozás, ami faék egyszerűségnél bonyolultabb, és amely ügyfeleinek sok kérdése van, azok számára jó választás egy olyan weboldal, ahol frissülni tud a tartalom új cikkekkel, és ahol közvetlenül kapcsolatba léphetnek velük az érdeklődők.

Ezek a weboldalak a weboldal készítés szakterületén magasabb szintű szakmai tapasztalatot igényelnek, mint egyszerű programozói mentalitást, hiszen ezek az oldalak nagy tömegben tudják „termelni” a közvetlen vásárlókat, ezért stratégiai szemléletet is igényelnek a fejlesztőtől, nemcsak technikai tudást.

Weboldal 3.: Az értékesítő oldalak: Ma reneszánszukat élik azok a weboldalak, ahol egyértelmű cél a közvetlen értékesítés. Ennek két fő irányzata van, az úgynevezett landing oldalas, és a webáruház típusú weboldal készítés. Az előbbi az egy-két termékes, egy-két szolgáltatásra épülő vállalkozások számára jó választás, míg az utóbbi – a webáruház – pedig azok favoritja, akik több termékkel és több szolgáltatással vannak egy-egy iparágon belül a piacon.

Annak idején a dinamikus oldalak azért jöttek létre, hogy afféle körbeudvarlós módon segítsenek becserkészni az ügyfeleket, de ma már nem kell hosszasan magyarázni senkinek, hogy érdemes a neten rendelni, mert ez már elterjedt. Ezért ma már azonnal a tárgyra lehet térni, és webáruházban vagy erre specializált landing oldalakon – sales, avagy értékesítési oldalakon – lehet eladni.

Természetesen egy nagy célokkal bíró vállalkozás mindhárom alapvető megoldást tudja alkalmazni akár egyetlen weboldalon. Ez a weboldal készítés magasiskolája, amikor több szintű célokat szolgál ki egy weblap.


WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL