Hasznos tippek, ha úgy érzi, új honlapra van szüksége 4. rész

2017-01-26 11:51:01 / Téma: weboldal készítés , weboldal tippek
Weboldalkészítés

Rögzítsük a határidőket!

Nem mindegy, hogy az adott webfejlesztő határidőre elkészül-e a munkával. A folyamat általában úgy néz ki, hogy miután komolyan elhatározzuk, hogy szeretnénk egy webáruházat, egy részletekbe menő megbeszélés során személyesen érdemes tisztázni a kérdéseket, és alaposan átbeszélni, hogy pontosan milyen információkra van feltétlenül szükség ahhoz, hogy ne csak az n+1. weboldal készüljön el, hanem tényleg egy egyedi, releváns, pénztermelő megoldás legyen. Fontos viszont tisztában lenni vele, hogy ebben nekünk megrendelőnek is fontos szerepe lesz. Beszéltünk már az előbb például arról, hogy a szöveges tartalmakat nem szabad máshonnan átemelni, hanem annak egyedinek, cégünkre szabottnak kell lennie.

Ezt rajtunk kívül senki nem tudja hitelesen, jó minőségben elkészíteni.

Egy jó webfejlesztő cég tehát igenis tájékoztatja az ügyfelet nem csak arról, hogy mennyit kell majd fizetnie és mikorra lesz kész a weblap, hanem arról is, hogy mi az elvárása felénk, megrendelő felé. Bizonyos cégeknél ez úgy működik, hogy a szerződés aláírása után többféle weboldal-látványtervet kap a megrendelő, akik ezekből kiválasztják a nekik megfelelőt. Minderre például a WebCafe Media Group Zrt.-nél három napon belül kerül sor, és az ügyféltől erre ugyancsak három napon belül várnak választ. Egy jó fejlesztőcég a személyes felmérés során alaposan szondáztatja az ügyfelet, hogy milyen piacon dolgozik, milyen termékre van szüksége, mi a célja a weboldallal, és ez alapján már személyre szabottan tud dizájntervet készíteni. Ha azonban mégis előfordul az a nagyon ritka eset, hogy a három terv közül egyik sem tetszik, egy újabb körben kérjünk további terveket.

Jöhetnek a tesztfeltöltések a webáruház készítés során.

A dizájnterv kiválasztásával egyidejűleg kérik el a projekthez szükséges szövegeket, tartalmi elemeket, például címadatokat, szövegeket, képeket, főleg statikus honlapról van szó, ahol a tartalmakat a fejlesztőcég maga tölti fel. Ha admin felületet is kért a megrendelő, akkor a szerződés szerint a fejlesztő cég tesztfeltöltést végez, amihez néhány termék néhány aloldalnyi szöveget kérik el, amit feltölthetnek a próbához. Ez segíthet az ügyfélnek is, hogy lássa a honlapja működését.

Volt már példa arra is, hogy egy 5 ezer termékes cég esetében valaki váratlanul postán egy hatalmas, 1000 oldalból álló termékkatalógust küldött nekik. Az ilyen esetek megelőzése érdekében érdemes előre tisztázni, hogy mi az elvárt tevékenység, és mi nem. Egy webáruház esetében például néhány teszttermék feltöltése tartozik a csomagba, a többi viszont az ügyfél feladata. Külön opcióként persze tudnak abban is segíteni, hogy feltöltik akár az összes terméket is, de ehhez arra van szükség, hogy az ügyfél a webfejlesztő cég által definiált felépítésű Excel-táblában küldje el a termékadatokat, vagy esetleg hozzáférést adjon a meglévő, korábbi webáruházához, ahonnan áttölthetők a termékek.

A webfejlesztőknél általában a szövegek megérkezése és a webáruház készítés után az ügyfélnek ismét lehetősége van véleményezésre, fontos azonban, hogy csak a csomag tartalma szerinti módosításokra van mód. Ezért is érdemes mindig alaposan megfontolni előre, melyik csomagot is választja valaki, és az milyen technikai és egyéb szolgáltatásokat biztosít. Adott esetben az is lehet, hogy egyik csomagba sem férünk bele: ilyenkor személyes beszélgetés alapján, egyedi árat adnak a fejlesztőcégek.


WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL