Hasznos tippek, ha úgy érzi, új honlapra van szüksége

Weboldal készítés

Hogyan fogjon hozzá, ha úgy érzi, önnek is szüksége van honlapra, illetve honnan tudhatja, hogy a régi oldala már nem megfelelő? Mi alapján válasszon webfejlesztő céget? Mekkora költségekkel kell számolnia? Miből lehet tudni, hogy a régi weblap már nem felel meg az elvárásoknak? Egy sokat látott internetes szakember segítségével összegyűjtöttünk jó pár hasznos tanácsot, hogy ne fusson bele problémába. Azt is megmutatjuk, honnan lesz a látogató az oldalra. Weboldalkészítéssel foglalkozó sorozatunk első része.

Legyen szó bármekkora vállalkozásméretről, néhány kivételtől eltekintve manapság már teljesen elképzelhetetlennek tűnik, hogy valaki ne rendelkezzen legalább egy egyszerű, de jól működő és igényességet tükröző honlappal. Sokaknak van is már website-ja, de felmerül, hogy az vajon mennyire felel meg az elvárásoknak.

"Családi autó vagy sportjárgány"?

Ha önnek nem volt eddig weboldala, akkor legelőször is érdemes a weboldallal elérni kívánt célt tisztázni. Legalább fejben, de akár akár papírra is érdemes felvázolni, hogy miért szeretne egyáltalán honlapot, és attól milyen funkciókat vár el. Ez azért nagyon fontos, mert ebből adja magát azután sok minden az ajánlatkérés során, és ez alapján készül el a produktum.

Lehet, hogy például elegendő egy szimpla internetes megjelenés, egy digitális névjegykártya, de ennek van a legkisebb értelme. Ez főleg csak az olyan piacokon jöhet jól, mely nagy mértékben épül személyes, bizalomra épülő értékesítésre, ezért egy olyan digitális felületre van szükség, ahol az illető be tudja mutatni a cégét, a szolgáltatásait, termékeit. „Ez azonban abszolút alapnak számít manapság.

Egyéb cél lehet még, hogy az adott vállalkozás bővebben is bemutathassa a termékeit is, katalógusokkal, hogy ne csak digitális névjegykártya legyen, illetve már érdeklődők gyűjtésére, listaépítésre is jó legyen. Lehet cél a direktben történő értékesítés is például egy webáruháznál. Lehet a kitűzött cél marketing alapú is, de ehhez már kapcsolódnia kell keresőoptimalizálási (SEO) szolgáltatásnak, vagy hirdetésnek, például Google Adwordsnek vagy Facebook-kampánynak is, hogy megismerjék a céget, a termékeit, annak szolgáltatásait és tevékenységét.

„Sokaknak célja manapság az is, hogy a honlapon naprakész információkat, híreket lehessen közzétenni, de ez már adminisztrációs felületet is igényel, ahová folyamatosan feltölthetők az adott témához kapcsolódó cikkek, képek, referenciák, ügyfélvélemények” - hívta fel a figyelmet a vezető technológus, aki szerint ezért is fontos az, hogy mindig rögzítsük előre a célokat.

Ez hasonló ahhoz, mint amikor az ember autót vásárol, és azt gondolja át, hogy családi autót keres, ahol a biztonság a fontos, vagy inkább vagánykodni szeretne vele, ezért egy sportautót vesz.


WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL