Önmagában a Seo nem elég. Mikor használjuk a Google Adwords-t?

2017-01-11 09:13:28 / Téma: Adwords , keresőmarketing

Önmagában a SEO nem elég. Hogyan tegyük ismertté az oldalunkat?

Cikksorozatunk előző részében megállapítottuk, hogy a keresőmarketing (SEO) azt eredményezi, hogy ha a honlap rendben van, akkor azután bekerüljön a Google keresőbe és ott jó helyen legyen megtalálható. Ez azonban egy középtávú megoldás, azaz ezzel csak minimum egy-három hónapon belül várható látványosabb eredmény az organikus listában.

Előnye viszont, hogy a megoldás hosszabb távú, stabil megoldást jelent, hiszen ha egy olyan oldalról beszélünk, ami jól SEO-zott, akkor az eredményei megmaradnak.

Ha viszont azonnal, vagy gyorsan kell több látogatót, több rendelést behozni, azaz növelni az értékesítést, akkor hirdetni is kell az oldalt, például a Google Adwords rendszerében. Ilyenkor a fizetett találatunk rögtön ott lesz az első oldalon, fontos viszont tisztában lenni vele, hogy ez csak addig biztosít látogatókat, amíg fizetik a kampányt. Tehát ha lekapcsolják, akkor ez azonnal megszűnik.
Lehet hirdetni Facebookon is, de hasonló a helyzet azzal, hogy a kampány végén megszűnik a forgalomterelés.
 
Az AdWords olyan hirdetési lehetőség, ahol nem a megjelenések után fizetnek a hirdetők, hanem a hirdetésre kattintó látogatók alapján. Ezt PPC (Pay per Click) hirdetésnek is nevezik, vagyis ez egy kattintás alapon fizetett hirdetési módszer.

Hogy mennyit számláz a kapott látogatók után a Google AdWords? 

Amennyit szeretnénk, ugyanis megadhatunk egy összeget, hogy nekünk mennyit ér meg egy látogató, azaz licitálhatunk. A helyzet azért nem ilyen egyszerű. A többi hirdető  szintén licitálnak hasonló témában egy-egy látogatóért, így alakul ki a verseny a hirdetők között. 1-1 kulcsszóra bármennyi hirdető lehet. A hirdetőknek tehát egymással is meg kell küzdeniük már a megjelenésért is.

A rangsorolás a következők szerint történik:
A hirdetés rangja = Átkattintási licit x Minőségi pontszám

A hirdetés rangja egy fiktív érték, nem is látjuk sehol sem a rendszerben. A Google számára a leghatékonyabb hirdető kerül a legelső helyre és nem az átkattintásonként legtöbbet fizető! Érdemes tehát minőségi hirdetéseket készíteni. Hogy mitől lesz egy hirdetés minőségi?

Megtérülő marketingtanácsadás

A Facebook és Google hirdetések menedzselésével mindenképpen érdemes megbízni online marketing szakembert, annak ellenére, hogy bárki regisztrálhat hirdetőként a Facebookra és a Google-be, ahol elindíthat magának egy új kampányt, ehhez beírhatja a kívánt keresőszavakat és URL-eket. A szaktudás, piacelemzés, konkurenciaelemzés hiányában viszont az lesz az eredménye a dolognak, hogy rendkívül magas kattintási árral kell számolni. 

Az Adwords ugyanis, mint fentebb is említettük vizsgálja, hogy a hirdetés szövege, címkéje, illetve a reklámozott weboldal szövege, az ott lévő képek, metaadatok mennyire felelnek meg a minőségi irányelveknek és azok mennyire relevánsak.

Ha az adott oldal megfelel ezeknek, akkor akár tizedére is le lehet vinni a hirdetési költségeket, azaz az egy átkattintásra eső ár csökkenhet. Ha viszont valaki szaktudás nélkül áll ennek neki, akkor a hirdetés nem lesz releváns, és végül többe fog kerülni, mivel a Google ötszörös, tízszeres kattintási árat fog elkérni a nem releváns hirdetésért.
 
Online marketing szakember igénybevétele esetén ez többféleképpen együttműködhetünk, van olyan elszámolás, hogy a Google-ben elköltött kampánykeretek 5-15%-át számlázza a szaktudásával besegítő szakértő, vagy ügynökség, mint kampánymenedzselési díj, de vannak fix díjas megoldások is (pl. egy kampány beállítása és menedzselése egy hónapra). A menedzsment díját a szakértőnek, vagy ügynökségnek, a megjelenés hirdetési költségét pedig a Google felé kell fizetni. Ez utóbbi áfa mentes.
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL