Használhatóság, webergonómia

2017-03-23 08:29:50 / Téma: weboldal készítés , weboldal tippek
Mitől lesz hatékony egy weboldal? Milyen oldal hoz vevőket? Hogyan lesz sikeresebb és látogatottabb az oldalad? Fontos dolgok, amiktől hatékonyabb lesz a weboldalad: A weblapod legyen átlátható, egyértelmű legyen, hogy miről szól, ne használj túl sok színt, a fontos elemeket feltűnő színnel emeld ki, legyen üres terület és maximum két fajta font stílust használj.

Használhatóság, webergonómia

A weboldalad felépítése mindenképpen legyen egyszerűbb, mint a vetélytársaid oldalai.

Ez azért fontos, mert az emberek szeretnek mindent elsőre a lehető leginkább megérteni és jó benyomást fog tenni az emberekre az oldalad, ha nagyon egyszerűen tudják használni és könnyedén meg tudják érteni. A látogatók először csak gyorsan átnézni szeretnék az oldaladat és ha ezt meg tudják oldani, akkor elégedettek lesznek. A domain kiválasztása is nagyon fontos, mivel szinte minden 3. kulcsszavas domain. Sok esetben megjegyezhetetlen és ez nem fog sikerre vinni.

Az ergonómikus design segít erősíteni az oldal célját és a látogatókat is vezeti. Léteznek már hőtérképek, amik megmutatják hova kattintanak a látogatók. Ez fontos, mivel elemek áthelyezésével és színek megváltoztatásával terelgethetjük az oldalra tévedőket. A legfontosabb azonban a navigáció. Ezért ennek könnyen felismerhetőnek és egyszerűnek kell lennie. A menünek pedig mindig ugyanúgy és ugyanott kell megjelennie.

A navigáció akkor lesz egyszerű, ha az oldal összes pontját elérhetjük max 3 kattintással. Ha webáruházad van a termékek is elérhetőek legyenek ugyanennyi kattintással. Az egyszerű szöveges menüket lehet a legkönnyebben használni, ezért inkább ezeket alkalmazzuk. A weboldalunk összeségében is legyen könnyen és egyszerűen használható, minden legyen egyértelmű, hogy senkiben ne merüljenek fel az oldal használatával kapcsolatos kérdések.
 

Weblap tesztelő eszközök


Az oldalunkat fontos rendszeresen tesztelni, mivel ezeknek a teszteknek az eredménye alapján tudod fejleszteni a honlapot. Ha a saját ügyfeleiddel teszteled, akkor az számodra nagyon jó, mivel közvetlenül fogod tudni, hogy mi az, ami érdekli a vásárlóidat és mi az, ami nem. Ha az ő véleményüket figyeled, és ezt elemzed ki, szinte teljesen az ügyfeleid igényére szabhatod az oldaladat, ezáltal pedig jobban fogják kedvelni, és esetleg ismerőseiknek is ajánlani fogják az oldaladat, amivel még nagyobb nézettségre, látogatottságra tehetsz szert.

A weboldalunkat tökéletesíthetjük személyes tesztelőkkel, ilyenkor mindenkinek őszintén ki kell mondani mindig, hogy éppen mit gondol, miről mi az eslő benyomása. Viszont van egy ennél jobb módszer.

Talán a leghatékonyabb az, amikor kamerával figyelik az embereket, így a szemükből minden kiolvasható, tehát teljesen őszinte eredményeket fogunk kapni, mivel így nem tudnak mást állítani, mert kamerán visszanézhető az egész. Mire hogyan reagálnak, mi az ami teljesen világos számukra, és mi az, amivel gondjaik akadnak és esetleg nem egyértelmű.  Egy teszteléssel azt is meg tudod nézni, hogy mi az, amit használnak a látogatóid és mi az, amit nem.

A Clickmap rögzíti a kattintásokat és egy hőtérképen meg is tudod nézni, hogy melyik az a menüpont, amire senki nem kattint. Illetve a Confetti módszerrel különböző szempontok szerint nézhetjük a kattintásokat. Ennek segítségével megtudhatjuk, hogy egy adott oldalról érkező látogatók vásárolnak-e, ezáltal pedig ki tudjuk szűrni, hogy melyik közösségi oldalakon, illetve hirdetőoldalakon érdemes a leginkább hirdetni. Ez kulcsszavakra is beállítható, azaz láthatjuk, hogy mely kulcsszavak hozzák az érdeklődőket. Íme, néhány ötletadó szoftver, amely ebben segítségedre lehet:

http://www.neotys.com
https://techbeacon.com
 
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL