Google mobil index

2017-03-24 08:47:26 / Téma: keresőmarketing , keresőoptimalizálás
MI AZ A MOBIL INDEX?

Google mobil index


Azt már lehetett hallani korábban, hogy a Google egy mobil index kialakításán dolgozik. Eddig ugyanis a mobilos találati oldalak összeállításánál az asztali gépes index volt mindennek a mérvadó. Amit persze egy mobilhoz igazított lista érdekében kijavított, például a mobilbarát algoritmussal. Ugyanakkor a Google nagyon komolyan veszi, hogy az internet lassan mobil-alapúvá válik, így ebből adódik számára, hogy most már a mobil oldalakat kell alapul vennie a rangsorolásnál is, nem pedig a desktop oldalakból kell kiindulnia. A mobil index lényege tehát az, hogy a Google a weboldaladnak a mobil változatát nézi meg és indexeli a tartalom és a rangsorolási szempontok elsődleges forrásaként. Ez alapján fogja kiszámítani az oldal strukturált adatait, megmutatni a snippeteket is a találati oldalakon. A váltásnak azért van fontossága, mert a weboldalak mobilos lapjai nem teljesen azonosak a desktop oldalaikkal. Gondoljunk csak azon egyszerű helyzetre, amikor a mobilos oldalon kevesebb szöveg jelenik meg, vagy például bizonyos szövegek, funkciók teljesen hiányozhatnak az egyikről, esetleg a mobilos oldal eltérően van optimalizálva. Ha viszont az emberek többségében már mobilról böngészik a webet, akkor értelemszerűen hozzájuk kell igazodni.

KETTŐ VAGY EGY INDEX LESZ EZENTÚL?

A Google a blog posztjában azt jelezte, hogy a kereső indexük egyedüli indexként fog funkcionálni a továbbiakban. Ugyanakkor ezt még nem lehet teljesen biztosra venni, hiszen korábban – még az első bejelentésnél – arról volt szó, hogy két indexet fog használni. Tehát különválasztja a mobilos és a desktop katalógust. Ugyanakkor a legutóbbi hivatalos bejelntés szerint egyetlen indexszel fog dolgozni a Google, mégpedig azzal, amelyik a mobilos weboldalakat indexeli a desktopos oldalak helyett. A mostani megnyilatkozások ezt támasztják alá, bár érződik némi bizonytalanság ezen a téren a Google-nél is.

MIKOR KEZD A MOBIL INDEX?

Mivel a tesztek már elindultak, a felhasználók egy része már a mobil index alapján összeálló találati listákkal találkozhat a Google keresőjében. Valószínűleg egyre több felhasználó számára fogja megjeleníteni a Google a mobil index alapján összeállított találati listákat. De csak akkor kapja meg mindenki, ha már egyértelműen látják, hogy a felhasználói élmény nem szenved csorbát. Ez áll legalábbis a közleményben, melyet követően Gary Illyes jelezte, hogy hónapok múlva indulhat csak a gyakorlatban a mobil index.

MILYEN HATÁSA LESZ A WEBOLDAL TALÁLATOKRA?

 A Google mérnökei szerint állítólag nem lesz jelentősebb hatása a mobil indexnek. Mint közölték, még abban az esetben is, ha nincs mobilos weboldalad, az asztali verziót indexelni fogják, tehát nem esel ki teljesen a találati oldalakról. Gary Illyes is azt közölte, hogy nagyon csekély hatásra számítanak, legalábbis ez a terv. Paul Haahr szerint a próbáksorán a felhasználóknak semmilyen változást sem szabadna észlelniük.

ELÉG HA VAN EGY AMP-S OLDALAD MOBILBARÁT OLDAL HELYETT?

 Azzal kapcsolatban még mindig van némi kétség, hogy a Google új mobil indexe miként fogja mérlegelni azokat a weboldalakat, melyeknek csak desktop verziójuk van, azaz nincs sem reszponzív, sem mobilra optimalizált weboldaluk, ugyanakkor a Google nemrég elindult AMP technológiáját használják. Vagy legalábbis ezt akarják a felhasználóbarát mobilos megjelenés érdekében. Az AMP használata révén ugyanis kikerülhető lenne egy teljesen új alapokon álló reszponzív design megalkotásának költsége, de még csak egy különválasztott mobil-oldalt sem kellene összehozni. Mivel sokakat érdekelt a kérdés, ezért Jennifer Slegg, a The SEM Post alkotója rákérdezett Maile Ohaye-nél, a Google egyik szakemberénél a dologra, és kapott is egy komolynak tekinthető választ.
Mint elmondta, azoknál az oldalaknál, melyeknek az egyetlen mobilos verziójuk egy AMP-oldal, a Google nem az AMP-s verziót fogja megnézni a mobil indexnél, hanem a desktop verziót. Barry Schwartz, a Search Engine Land szerzője Gary Illyesnél is rákérdezett erre a témára, de ugyanezt a választ kapta. A Google szakembere ugyanakkor leszögezte, hogy még nem találkozott olyan oldallal, melynek csak AMP verziója létezne a desktop mellett, és ne lenne mobilbarát oldala.

 
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL