A webáruházak piaca nő – egyre népszerűbb az online shopping

2016-12-19 16:45:29 / Téma: webáruház készítés

Online gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb

Manapság már sokkal könnyebben elintézhetjük a vásárlást az internet segítségével, hiszen ki sem kell tennünk a lábunkat otthonról, akár a kanapéról vagy az ágyból intézhetjük például az étel-, ruha-, könyv- vagy egyebek megvásárlását, melyet aztán legtöbbször házhoz is hoz a futárszolgálat. Mi sem egyszerűbb, kényelmesebb ennél?! Rengeteg idő és energia megspórolható az online vásárlással: nem kell utazni, sorban állni, tömegnyomorban sínylődni, idegeskedni, stb. Ennek létjogosultsága például a Karácsony közeledtével különösen felértékelődik.

Apropó, Karácsony!

Akár csak a nem elektronikus kereskedelmi egységeknél, úgy az online áruházaknál is kiemelt időszaknak számítanak az ünnepek, ilyenkor sokszor még a várakozásokat is meghaladják az eladások, előfordulhat olyan is, hogy pár óra alatt kiértékesítenek egy teljes árukészletet. Az olyan egyéb akciók, mint például a híres Black Friday, szintén rendkívüli népszerűségnek örvendenek a vásárlók körében, sőt, a vevők szélesebb körének elérését teszik lehetővé: ekkor még azok az emberek is vállalkoznak online vásárlásra, akik azelőtt még sosem próbálták. Mindehhez persze szükséges az is, hogy világszerte egyre nő a megbízható, tisztességes webáruházak száma.

GFK piackutatás adatai

A GFK piackutató intézet egyik tavalyi kutatásában a magyar online vásárlók szokásait vizsgálta, melyből több érdekesség is kiderül, de ezek közül most kiragadtunk 3-at:
  1. A magyar lakosság 75 százaléka heti rendszerességgel használja korunk egyik legnagyobb vívmányát, az internetet, sőt, minden második magyar minden nap intenzíven teszi ezt. Ezen internetezők 63 százaléka vásárolt már elektronikusan; pénzüket nagyrészt (88%) magyar webshopban költötték el, kisebbik részt pedig (12%) külföldi webáruházban.
  2. A magyar elektronikus kereskedelmi platformok piaca erősen koncentrált, ugyanis az online leadott megrendelések 47 százaléka a legnagyobb 30 webshopnál megy végbe. A fennmaradó 53 százalékon pedig több 1000 webáruház osztozkodik.
  3. A magyarok kulturális (könyvek, belépőjegyek, stb.) és nagyméretű műszaki termékeket magyar webshopban vásárolnak szívesen, ám ruhákat, kiegészítőket, kisebb méretű lakásfelszerelési cikkeket, telefont és IT-kiegészítőket szívesen választanak akár külföldi webshop kínálatából is.

Mi szól a webáruház indítása mellett?

Hogyha webshopot szeretnénk létrehozni, annak a folyamata több lépcsőből is áll, de szerencsére manapság már egyre könnyebb a dolguk azoknak, akik webáruház indításába vágnák a fejszéjüket.

5+1 érv webáruház indítása mellett:

  1. Ahogy a webáruházak száma és népszerűsége drasztikusan növekszik, úgy csökkennek az elkészítési és üzemeltetési díjak is, így manapság már alacsonyabb befektetési összeg is elegendő lehet egy online vállalkozás elindításához.
  2. Egy webáruház folyamatosan nyitva tart, így vevőid akár éjjel 2-kor is körülnézhetnek nálad és persze vásárolhatnak is.
  3. Webáruházaddal ráadásul olyan érdeklődőket és potenciális vevőket is elérhetsz, akikkel személyesen lehetséges, hogy sosem találkoztál volna, pl. a földrajzi akadályok miatt.
  4. A webáruház nyelvének módosításával akár még tovább szélesíthető a vásárlók köre.
  5. Gyors adminisztrációval könnyedén informálhatod vevőidet az árukészletről, az aktuális akciókról, az új termékekről, stb., sőt, létrehozhatsz egy blogot is a webshop mellé, melyben plusz információkat oszthatsz meg az érdeklődőkkel.
  6. Egyes modern rendszerek segítségével nyomon követheted webshopod látogatóinak szokásait, pl.: mennyi ideig tartózkodnak a webshopban?, mi után hagyják el a webshopot?, mit tesznek kosárba és mit vesznek ki?, stb.

WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL