3 marketing mutató, amire nem érdemes adnod

2017-03-06 16:06:53 / Téma: közösségi média , online marketing

1.) A Facebook rajongók száma – csak az egónak hasznos

Régebben bevett szokásnak számított, hogy a vállalkozások Facebook oldalaikat úgy turbózták fel, hogy lényegében rajongókat vásároltak, hogy minél nagyobb számú legyen a kedvelőik tábora. Mindez leginkább presztízskérdés volt, hiszen nem mindegy, hogy a márkánkat 100 ember kedveli vagy 10.000. Persze a többség türelmetlen volt és nem igazán akarta kivárni, amíg összegyűlik 10.000 rajongója, ezért inkább a könnyebb utat választva vásárolt magának ’’párat’’, hogy utána elmondhassa büszkén magáról: ,,Bizony, engem ennyien szeretnek”.

Ez az egész azonban kapott egy szép kis csavart, amikor pár éve kiderült, hogy a Facebook oldalak organikus elérésének tendenciája 0-hoz konvertál, vagyis körülbelül a kutya se nézi őket. Szépen lassan eljutottunk odáig, hogy ’’muszáj’’ Facebook hirdetést vásárolni, hogyha el akarunk jutni az emberekhez, mert abban nem bízhatunk, hogy egyrészt a felhasználó meglátja a posztjainkat a hírfolyamában, másrészt DIREKT megnyitja a Facebook oldalunkat és el kezd magától ott tájékozódni. Ezekre nem sok esélyünk van napjainkban – mindannyiunk nagy örömére. Tehát egyértelműen fel kell hívnunk magunkra a figyelmet, ezt pedig manapság csak is a hirdetések révén tudjuk elérni. Innentől kezdve könnyen beláthatjuk, hogy a Facebook oldalak rajongószámának túlzott jelentőséget nem igazán érdemes tulajdonítani, maradjon ez inkább egy olyan adat, amire jó ránézni, de más hasznát nem igazán tudjuk venni.

2.) Page Rank – már jócskán elavult

A Google legutóbb 2013-ban frissítette az akkoriban még divatosnak számító, publikus PageRanket, ami egy weboldal minőségét volt hivatott megmutatni egy számban. A PageRank viszont azóta csúnyán elindult azon a bizonyos lejtőn és olyannyira veszített az értékéből, hogy manapság szóba sem érdemes hozni. Ettől eltekintve még ma is vannak olyanok, akik memóriájuk hátuljából előhúzzák a PageRanket, pedig nem kéne – fogadjuk el, hogy semmi értelme nincs már.

3.) Ad Impressions – nem mond semmit

A hirdetések megjelenés száma is igencsak vicces következtetésekre enged következtetni, hogyha komolyan vesszük. De nem kell őket komolyan venni. A legtöbb rendszer ugyanis akkor is hirdetés megtekintésnek ítéli a látogatást, hogyha az internetező nem is görgetett le az oldal alsó harmadában elhelyezkedő hirdetésig, tehát kizárt, hogy látta volna. A rendszer mégis teljes nyugodtsággal hozzáad +1-et. Hamar beláthatjuk, hogy ez az adat mennyire felesleges, hiszen semmilyen értékelhető információ nincs a háta mögött.
 
WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL