3 hazudós szám az online marketingben

2017-03-14 09:14:49 / Téma: facebook , közösségi média , online marketing
Manapság több olyan szám és mutató létezik az online marketing világában, amire azt mondhatjuk, hogy „Jó-jó, de nem jelent semmit.”. Összegyűjtöttünk 3 mérőszámot, melyeknek nem nagyon szabad hinni, hiszen nem igazán mérik a sikert és az eredményeket. 

Online marketing
 

Facebook rajongók száma

Tök jó, hogyha a Facebook oldaladat több ezren, netalántán több százezren kedvelik. De sajnos a ’’tök jó’’ címkénél többet nem ér ez az egész, hiszen a rajongóid többsége úgy se látja a tartalmaidat, lájkolni ritkán fogják, megosztani meg aztán főleg legkevésbé fogják. Ez nem a lusta felhasználók hibája, hanem egyszerűen a Facebook ’’úgy van kitalálva”, hogy a természetes elérés aránya nagyjából 2-5% között mozog, vagyis a rajongóid hírfolyamában alig-alig bukkannak fel a Facebook tartalmaid. Igen, ezen a ponton ér meglepődni, sőt, felnevetni is. J  Arról nem beszélve, hogy sok cég megvásárolt ’’pár’’ kamu rajongót magának és ez esetben nem igazi érdeklődőkről van szó (amire a későbbiekben igencsak nehéz lesz hirdetéseket építeni, de ez már egy másik téma). Tehát láthatjuk, hogy a Facebook rajongók száma igencsak csalóka. Persze célszerű megszerezni egy nagyobb rajongói tábort, mert ez a szám presztízskérdés, de semmi több.

Facebook hirdetés megjelenésének száma

Itt is érdemes óvatosan kezelni az adatokat. A Facebook hirdetések esetében megkülönböztetjük az alábbi mutatókat:
  • megjelenés: megmutatja, hogy hányszor jelent meg a hirdetésünk a felhasználóknak.
  • elérés: megmutatja, hogy hány felhasználónak jelent meg a hirdetésünk.
  • kattintás: megmutatja, hogy hány felhasználó kattintott a hirdetésünkre.
Tehát hiába nagy a megjelenés száma, hogyha az elérés száma alacsony. Vagyis hiába jelent meg a hirdetésünk 100X, ha csupán 5 embert ért el. Kvázi 5 ember képernyőjén villogott a hirdetésünk összesen 100X, de az az igazság, hogy mindezekkel nem sokra megyünk. A kattintás adata szerencsére már többet elmond, ugyanis a ténylegesen átkattintókat számolja, s ezt a mutatót már ajánlatos figyelni.

Alkalmazás letöltőinek száma

Visszautalva az első pontra: tök jó, hogyha az alkalmazásodat rengetegen letöltötték, de sajnos a ’’tök jó’’ címkénél többet nem ér az egész, ha az emberek nem használják az applikációt (pl. azért, mert értik a használatát). Az alkalmazás letöltőinek száma szintén inkább presztízskérdés. Ennél sokkal árulkodóbb mutatók az alábbiak, melyeket már tanácsos figyelni:
  • Daily Active Users (DAU): megmutatja, hogy egy nap alatt hány aktív felhasználója volt az alkalmazásnak.
  • Monthly Active Users (MAU): megmutatja, hogy egy hónap alatt hány aktív felhasználója volt az alkalmazásnak.

WebCafe Media Group Zrt.

Weboldal készítés, honlap készítés, webshop készítés 1142 Budapest, Erzsébet királyné útja 125

FEL